Відповідно до пояснювальної записки вбачається, що метою прийняття Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування питань, пов’язаних із військовополоненими в особливий період” № 2158-IX від 24.03.2022 р. є врегулювання окремих правових аспектів здійснення заходів щодо поводження з військовополоненими.
Вказаним вище нормативно – правовим актом доповнено Закони України “Про оборону України”, “Про Збройні Сили України”, “Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України” положеннями, якими передбачено конкретизовано правовий статус військовополонених, розмежовано діяльність центральних та інших органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій у сфері оборони щодо організації поводження з військовополоненими.
Так, для цілей цього Закону під військовополоненими розуміються особи, які мають право на цей статус відповідно до статті 4 Женевської конвенції про поводження з військовополоненими від 12 серпня 1949 року, тобто особи, які потрапили в полон до супротивника й належать до сторони конфлікту (узагальнено ) та статті 44 Додаткового протоколу до Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол I), від 8 червня 1977 року.
Також, внесені зміни до статті 11 Кримінально-виконавчого кодексу України, якою передбачено можливість у разі необхідності в межах однієї виправної колонії створювати сектори з різними рівнями безпеки, а також сектори для тримання осіб, узятих під варту, за умови забезпечення ізоляції від засуджених, які тримаються у цій установі.
Зокрема зазначено, що під час дії воєнного стану в Україні у зв’язку з неможливістю доставлення військовополонених безпосередньо до табору для тримання військовополонених, з метою забезпечення їхнього життя та здоров’я такі особи можуть тимчасово перебувати в дільницях для тримання військовополонених, утворених у виправних колоніях мінімального рівня безпеки із загальними умовами тримання, середнього та максимального рівнів безпеки. Військовополонені, які перебувають у дільницях для тримання військовополонених, переміщуються до табору для тримання військовополонених, як тільки таке безпечне переміщення стане практично можливим.
ВИСНОВОК: Таким чином, вказаний Закон буде сприяти належній організації заходів поводження з військовополоненими в умовах військової агресії Російської Федерації проти України.
Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»
«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ», «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ», «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ», «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ», «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ», «NO WAR»