01 лютого 2021 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 500/3491/16-а, адміністративне провадження № К/9901/16301/18 (ЄДРСРУ № 94565945) досліджував впитання щодо особливостей закриття провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення (на прикладі ДАБК)
Відповідно до статті 244-6 КупАП органи державного архітектурно-будівельного контролю розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
За правилами частини 1 статті 247 КупАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриття за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Системний аналіз вказаних вище норм дає підстави для висновку, що питання про можливість закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення може вирішувати орган, який уповноважений законом на розгляд справи про адміністративне правопорушення. В даному випадку - орган державного архітектурно-будівельного контролю.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині закриття провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення.
ВИСНОВОК ВС: Якщо суд, не є органом уповноваженим розглядати справу про адміністративне правопорушення, то і не може закрити таке провадження у справі, навіть за відсутності складу або події адміністративного правопорушення.